Tuesday, April 20, 2010

8 prinsip menjadi lelaki berkualiti

1. Berpengetahuan luas (aspek kebudayaan, sains, sastera, seni...)


setanding dengan langkah peredaran era.


2. Berkeyakinan diri


3. Jangan hilang personaliti


4. Memberi pihak lain kebebasan, ruang dan masa


5. Perkahwinan ialah kebertanggungjawaban, bukan


penguatkuasaan


6. Menyesuaikan diri dengan pihak lain, bukan


mengubah pihak lain


7. Sesiapa berjauhan ( berpisah, bercerai) dengan


sesiapa, besok masih boleh hidup


8. Segala usaha telah dibuat, yang pergi tetap pergi,


mesti tahu nyanyi lagu ' biarlah...biarlah Si Luncai...'

2 comments:

  1. Kehkehkeh.. Gua ada semua kualiti tu. Tapi sampai sekarang gua masih solo.. hehehe mungkin ada kualiti yang ke 9 tapi gua tak jumpa??...tolong bagi gua tips.

    ReplyDelete
  2. Lee, x yahle cari yg ke 9 tu: ngko memang pun dah ada sume tu..so tunggu apa lagi? Tapi sebenonya ngko tu ..kenape yek? Merajuk ngn x-gefren kot..x yah le kenang2kn yg lama tu, banyak lagi pilihan..nt ms buat Master buka mata tu luas-luas..tak pun minta tolong kat abang Usop ngko tu,kn dia ada kt UPSI jg buat Master.tp jgn ngko ajak dia cari sama,x balik lepeh ngko nt..k good luck!O ya sorry le saya x dapat nk beri bahan projek tu..komputer meragam n pendrive terkena virus..aduss..nasib baik dah abis.Klu x.. habiss...

    ReplyDelete